De Porsche 918 Spyder Concept heeft maar liefst vier motoren: een centraal opgestelde V8-verbrandingsmotor van 500 pk die is afgeleid van de 3.4 van de RS Spyder, en drie elektromotoren met een gecumuleerd vermogen van 160 kW (218 pk). Twee daarvan bevinden zich vooraan (één per wiel), terwijl de derde aan de achteras is bevestigd. Deze tweezitscoupé is een plug-inhybride met een gemiddeld normverbruik van 3 liter benzine per honderd kilometer, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 70 g/km.
Toch kan deze in Genève voorgestelde concept-car van Porsche erg competitieve prestaties naar voren schuiven, met een topsnelheid van 320 km/h en een sprinttijd van 0 tot 100 km/h van 3,2 seconden... Om die acceleratie mogelijk te maken wordt het vermogen van de vier motoren ten volle benut. Op het stuur zit een knop om te kiezen uit de vier verschillende rijmodi (E-Drive, Hybrid, Sport Hybrid en Race Hybrid). In de stand E-Drive kan de auto over een afstand van 25 kilometer volledig elektrisch rijden. De 'push-to-pass'-knop kan worden ingedrukt om extra elektrisch vermogen vrij te maken (e-boost), wat erg handig is bij het inhalen. De overbrenging wordt verzekerd door een versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verhoudingen PDK (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!