Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Seat IBE

Geschreven door Olivier Duquesne op 30-09-2010

Seat heeft de IBE-conceptcar die in maart in Genève stond, herwerkt voor Parijs: in deze elektrische 2+2-coupé is nu een nog grotere rol weggelegd voor de smartphone, die niet enkel de radio, maar ook de boordcomputer overbodig maakt.

Tussen het salon van Genève, afgelopen maart, en het salon van Parijs (2-17 oktober) is Seats conceptcar IBE danig geëvolueerd. Met name de connectiviteit van de auto is bijgewerkt. Daarvoor rekent de IBE nog altijd op een smartphone, die centraal op de console wordt geplaatst en tegelijk de autoradio, maar ook het informatiescherm vervangt. De smartphone communiceert namelijk met de auto om de gegevens van de boordcomputer of de oplaadstatus van de batterij weer te geven. Maar je kunt er ook mee naar muziek luisteren (opgeslagen in het gehugen of internetradio). Bovendien heb je dankzij de verbinding met het internet ook toegang tot real-time verkeersinformatie of e-mails.

Uit mechanisch oogpunt is deze 2+2-coupé niet veranderd. Hij wordt nog altijd aangedreven door een elektromotor van 50 kW (met een piekvermogen van 75 kW) en een koppel van 200 Nm. De lithium-ionbatterij kreeg een plaatsje achterin. Seat belooft een gemiddeld rijbereik van 130 kilometer. Dankzij een al bij al bescheiden gewicht van 1.100 kilogram haalt deze IBE een top van 160 km/h. Naar 100 sprint hij in 9,7 seconden, maar na 3,6 seconden haalt hij al 50 km/h.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten