Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Porsche 911 Safari herleeft als Singer ACS

Geschreven door Yeelen Möller op 06-01-2021

Dit is de Singer ACS, de All-terrain Competition Study op basis van een Porsche 964. Een moderne versie van de 911 SC Safari, gemaakt voor de off-roadracerij.

Het Singer-concept is bekend: ze nemen een oude Porsche 911 en kruiden het klassieke recept met moderne ingrediënten. Met deze ACS treedt de Amerikaanse restomodspecialist uit zijn comfortzone. Deze All-terrain Competition Study werd immers ontwikkeld voor de off-roadracerij. Op vraag van een trouwe klant ontwikkelde Singer twee exemplaren van de ACS, eentje voor in de woestijn (de witte) en eentje voor op het asfalt (de rode). Om het helemaal leuk te maken: het blijft niet bij die twee wagens, want binnenkort kan je deze All-terrain Competition Study gewoon bestellen. Al moet je daar wel een miljoen euro voor neerleggen.

>>> Ook Porsche experimenteerde met een moderne Safari op basis van de 997

De rallysport is de Porsche 911 niet vreemd; denk maar aan de SC Safari of aan de 953 Dakar. De Singer ACS is dan ook niet de eerste off-roadversie van de legendarische sportwagen, ook bij bijvoorbeeld Ruf (Rodeo) en Gemballa (Avalanche) experimenteren ze met moderne Safari-interpretaties.

Singer ACS - Porsche 911 Safari

Luchtkoeling

De Singer ACS baseert zich op een Porsche 911 van de 964-generatie. Achterin ligt een door twee turboladers aangevuurde boxermotor met een cilinderinhoud van 3,6 liter, goed voor een vermogen van 450 pk. Die power wordt op alle vier de wielen gezet via een permanent 4x4-systeem, schakelen doe je via een sequentiële vijfversnellingsbak. Een hydraulische handrem mocht niet ontbreken. Hoewel het gestripte interieur er gelikt uitziet, blijft het bijzonder functioneel. Met een speciaal navigatiesysteem voor de copiloot.

De All-terrain Competition Study heeft twee reservewielen aan boord, rekent om een grotere brandstoftank en komt met een FIA-gekeurde rolkooi. Singer heeft het koetswerk zo gebouwd dat je makkelijk toegang krijgt tot de mechaniek, zodat je kapotte onderdelen snel kan vervangen. De Amerikaanse Porsche-specialist heeft aan alles gedacht... Al was het de Britse off-roadspecialist Richard Tuthill die voor de nodige expertise zorgde.

 

 

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten