Na de teasers kunnen we u nu de beelden laten zien van de hybride conceptcar waarmee Subaru zijn symmetrische architectuur meer zal kunnen benutten. Naast een tweeliter-boxer met turbo is de Hybrid Tourer Concept namelijk nog uitgerust met twee elektromotoren, één op elke as. De lithium-ionbatterijen kregen een plaats aan weerszijde van de aandrijfas, om een evenwichtige verdeling van het gewicht te bekomen. Bijna vanzelfsprekend is deze 4,63 meter lange en 1,42 meter hoge break een vierwielaandrijver.
Bij het vertrekken en bij lage snelheden maakt de Hybrid Tourer Concept enkel gebruik van zijn achterste elektromotor, die 20 kW sterk is. Op kruissnelheid wordt de auto aangedreven door de verbrandingsmotor, maar bij het versnellen komt de achterste elektromotor een handje helpen. De 10 kW sterke elektromotor vooraan doet normaal dienst als generator, maar kan eveneens voor versterking zorgen als je het gaspedaal volledig intrapt. De benzinemotor wordt uiteraard stilgelegd als de auto stilstaat. Hij wordt gekoppeld aan de nieuwe CVT Lineartronic.
Op veiligheidsvlak innoveert deze concept-car met het EyeSight-systeem, dat met behulp van een stereocamera een 3D-beeld van de weg creëert. Het detecteert niet alleen andere auto's, maar ook fietsers en voetgangers en kan indien nodig de auto afremmen. Dit EyeSight kan eveneens communiceren met andere auto's en met de signalisatie om te kunnen anticiperen op problemen, door bijvoorbeeld auto's te op te merken voor ze zichtbaar zijn. Volgens Subaru is deze Hybrid Tourer Concept een voorbode van een toekomstige grote hybride auto.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!