Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Suzuki SX4-FCV

Geschreven door Olivier Duquesne op 09-07-2008

Suzuki start in Japan met een proefproject rond een SX4 op waterstof. Maar eerst wordt de auto voorgesteld op de G8-top in Hokkaido Toyako.

Het Japanse Ministerie van Infrastructuur, Transport en Toerisme heeft aan Suzuki de toestemming gegeven om de SX4-FCV op de openbare weg te testen. De brandstofcelauto wordt gevoed met waterstof en is ontwikkeld in samenwerking met General Motors (GM). Suzuki werkt trouwens al sinds 2001 aan brandstofcelauto's op basis van de Wagon R.

De SX4-FCV heeft een hogedrukreservoir (70 MPa) voor de opslag van waterstof. De brandstofcel kan tot 80 kW leveren, de elektromotor zelf haalt tot 68 kW (92 pk). Als batterij werd voor een compacte en lichte condensator gekozen, die uiteraard niet alleen door de brandstofcel wordt gevoed maar ook energie recupereert bij het remmen. De FCV geraakt met een volle tank tot 250 km ver en haalt een topsnelheid van 150 km/h.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten