De Iceni is een 4,20 meter lange tweezitter met een topsnelheid van 200 mijl per uur (of 320 km/h). En ondanks een optrektijd van 0 tot 100 km/h van minder dan 4 seconden verbruikt hij bijzonder weinig... diesel. Volgens de constructeur heeft de 550 pk sterke en 6,6 liter grote turbodieselmotor genoeg aan 4,1 l/100 km bij een constante snelheid van 112 km/h (of 70 mph). Bij 48 km/h (of 30 mph) zou dat zelfs amper 2,62 liter zijn. Maar de mensen van Trident geven ruiterlijk toe dat dit een hypothetisch cijfer is, want niemand houdt constant zo'n slakkengang aan, zelfs niet in de stad. Moeilijk om het reële gemiddelde verbruik in te schatten, maar vermoedelijk zal dat boven de 4 liter liggen.
De 6.6-V8 van de Iceni is gekoppeld aan een automatische versnellingsbak met acht verhoudingen. Het chassis is gemaakt van roestvrij staal, en het koetswerk van composietmateriaal. De Britse roadster weegt slechts 1.480 kilogram en kan daarmee prat gaan op een verhouding gewicht-vermogen van 402 pk per ton. Volgens Trident beschikt deze sportieve achterwielaandrijver over voldoende opberg- en bagageruimte om met zijn tweetjes voor veertien dagen op reis te vertrekken. De Iceni is klaar voor productie, maar Trident heeft niet de verhoopte subsidies in de wacht gesleept. Door de investeringen die nodig waren voor de ontwikkeling, zit de Britse firma om vers kapitaal verlegen om de productie te kunnen opstarten. Zonder dat geld zal de Iceni een utopisch project blijven...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!