Het prototype VW e-Up is een zo goed als afgewerkt concept, want hij is nagenoeg identiek aan de productieversie die in 2013 op de markt komt. De 1.0-driecilinder onder de motorkap is vervangen door een elektromotor met een continu vermogen van 40 kW (54 pk) een piekvermogen van 60 kW (82 pk). Het koppel topt af op 210 Nm. De elektrische Up geraakt ongeveer 130 kilometer ver. De energie wordt opgeslagen in batterijen met een capaciteit van 18 kWh die onder de vloer zijn opgeborgen.
De look van de e-Up is aangepast aan de specifieke eigenschappen van het elektrische rijden. Zo is de luchtinlaat onderaan de neus vervangen door een chroomstrip. De kleine luchtinlaatjes boven en onderaan volstaan. De ronde lampen in de voorbumper van de versie met verbrandingsmotor zijn hier vervangen door boogvormige led-strips.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!