Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Volkswagen I.D. Roomzz: High-end elektrische SUV

Geschreven door Olivier Duquesne op 15-04-2019

Volkswagen heeft zijn nieuwe I.D. (elektrische) concept voorgesteld op het salon van Shanghai. Deze keer is het een grote multifunctionele SUV. De Roomzz kan zich omvormen tot een woonkamer, een bureau of een auto voor grote gezinnen.

Volkswagen had het al aangekondigd dat er een nieuwe I.D. concept zou worden gepresenteerd op het salon van Shanghai (18-26 april): de Roomzz. Nu is hij er. Het is een grote SUV van meer dan 5 m lang. De Roomzz moet de voorloper zijn van een familiewagen met 3 zitrijen voor de Chinese markt. Maar de concept speelt met een multifunctioneel interieur. Hij kan zich zowel omvormen tot een mobiele lounge als tot een luxueuze familiewagen. De I.D. Roomzz beschikt ook over autonoom rijden niveau 4. Wanneer de wagen automatisch rijdt, kunnen de voorpassagiers hun stoel 25° draaien om beter deel te kunnen nemen aan gesprekken met de achterpassagiers. Bovendien kunnen de inzittenden hun zetel kantelen in de Relax-modus.

Krachtig

Ondanks het autonoom rijden heeft de SUV wel een cockpit met stuurwiel. Het lijkt te zweven voor de digitale tellers. Vooral omdat een deel van het digitale display in het stuur geïntegreerd zit. De afwerking aan boord is gemaakt van een nieuw recyclebaar materiaal: AppleSkin. Voor een gezonde atmosfeer binnenin is er een actieve luchtfilter, de CleanAir. De I.D. Roomzz wordt aangedreven door twee elektromotoren die samen 306 pk (225 kW) leveren. De wagen kan zo van 0 tot 100 km/u gaan in 6,6 s en een topsnelheid halen van 180 km/u. VW belooft een WLTP-autonomie van 450 km met zijn batterij van 82 kWh. En met een laadpaal van 150 kW kan hij tot 80% opladen in een halfuur.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten