Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Volkswagen Polo BlueMotion

Geschreven door Olivier Duquesne op 11-03-2009

De huidige Polo Bluemotion is erg succesvol. Zijn opvolger zou dat nog meer moeten zijn, dankzij twee versie: een erg zuinige en een superzuinige.

We moeten nog tot 2010 wachten om de nieuwe Polo BlueMotion in actie te zien. Het prototype dat in Genève onthuld werd laat wel al mooie verbruikscijfers zien met een gemiddelde van 3,3 liter per 100 km, of 89 gram CO2. Maar voor hij in productie kan gaan, moet er nog heel wat ontwikkelingswerk worden gedaan. Vooral de 1.2 TDI common rail driecilinder met 75 pk (55 kW) wordt nog volop bestudeerd. Hij heeft zijn zuinigheid onder meer te danken aan zijn automatische stop-startsysteem en aan het terugwinnen van de remenergie. Verder geniet hij van de BlueMotion-uitrusting met een (met 10 millimeter) verlaagd koetswerk, een aangepast radiatorrooster, een herwerkte bodemplaat en lageweerstandbanden op lichtmetalen vijftienduimvelgen. Ten slotte weegt de Polo BlueMotion concept-car slechts 1080 kilogram. In afwachting van deze uitzonderlijk zuinige 1.2 TDI komt er echter al een Polo BlueMotion "light" met een 90 pk sterke 1.6 TDI die nog steeds slechts 96 g/km uitstoot.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten