Volkswagen had al enkele hints laten vallen dat het in Peking een nieuwe conceptcar zou voorstellen, die de voorbode zou zijn van de toekomstige grote SUV van het merk, ofwel de toekomstige Touareg. Als het definitieve model trouw blijft aan de T-Prime GTE, dan zou de SUV even groot moeten zijn als de huidige Audi Q7, ofwel 5 meter lang. Een indrukwekkend formaat dus, dat kadert in de ontwikkeling van een volledig gamma van SUV's. Op die manier wil de Touareg zich namelijk onderscheiden van de zevenzits-Tiguan die in de maak is.
Schermen
De conceptcar T-Prime GTE zit uiteraard boordevol technologie en is uitermate geconnecteerd. Het dashboard onthult vlak voor de bestuurder een groot scherm van 12 duim en een tweede van maar liefst 15 duim dat de multimedia-interface herbergt. De achterpassagiers hebben ieder recht op een scherm van 9,6 duim. De knoppen op het multifunctionele stuurwiel werken via haptische feedback (waarbij de knop een voelbare weerstand geeft).
GTE
Uiteraard maakt de conceptcar gebruik van een plug-inhybride GTE-aandrijfgeheel. Dat levert 381 pk dankzij een benzinemotor van 244 pk (en 370 Nm) en een elektromotor die zo'n 135 pk (en 350 Nm) sterk is. Daarmee bedraagt zijn gemiddelde normverbruik 2,7 l/100 km, legt hij de sprint van 0 naar 100 km/h af in 6 seconden en haalt hij een topsnelheid van 224 km/h. De batterij heeft een capaciteit van 7,2 kWh.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!