Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalon Parijs 2016 / Porsche Panamera 4 E Hybrid: meer dan een naamsverandering

Verwachte lancering : 01-01-2017

Geschreven door Olivier Duquesne op 09-09-2016

De herlaadbare hybridevariant van de Porsche Panamera is zopas onthuld. De naamsverandering staat synoniem voor een grondige evolutie.

We moeten niet wachten tot het salon van Parijs om alles te weten over de herlaadbare hybridevariant van de Porsche Panamera. De constructeur uit Zuffenhausen heeft alle details nu al onthuld, te beginnen met zijn naam. Hij heet niet langer Panamera S E-Hybrid, maar Panamera 4 E Hybrid.

Nieuwe transmissie

De naamsverandering komt er omdat deze Panamera zijn klassieke vierwielaandrijving ruilt voor ‘elektrische’ vierwielaandrijving. Er is namelijk geen mechanische verbinding meer tussen twee assen. Voortaan doet een elektromotor met 136 pk (400 Nm) de achterwielen draaien. Dit blok wordt gevoed door een lithium-ionaccu met een capaciteit van 14,1 kWh en garandeert een theoretische autonomie van 50 km. De verbrandingsmotor van deze plug-inhybride is een 2.9 V6 benzine (330 pk) gekoppeld aan een automaat met dubbele koppeling die acht verhoudingen telt. Dankzij deze motoren haalt de Panamera 4 E Hybrid een gezamenlijk vermogen van 462 pk en een koppel van 700 Nm. Indrukwekkend, toch?

Knappe cijfers

Het hoeft geen betoog dat de prestaties uitstekend zijn. De Panamera 4 E Hybrid legt 0 tot 100 km/u volgens de constructeur af in 4,2 seconden en de topsnelheid bedraagt 278 km/u. Ook de verbruiksbalans is positief. Volgens de (voor de constructeurs zeer gunstige) NEDC-cyclus verbruikt de berline maar 2,5 l/100 km met een beperkte CO2-uitstoot van 56 g/km. Om de motoren optimaal te benutten, biedt Porsche de keuze tussen vier werkingsmodi. In Duitsland wordt deze berline verkocht voor minstens 107.554 euro. Bij ons start hij vanaf begin 2017.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten