Hoewel er nog gecamoufleerde prototypes werden gespot, werd de komst van de Porsche 718 Cayman GT4 RS nooit officieel bevestigd. Tot vandaag. De Duitse sportwagenbouwer gunt ons niet alleen beeldmateriaal van de compacte sportieveling, maar geeft ook wat cijfermateriaal die het enorme prestatiepotentieel van die Porsche 718 Cayman GT4 RS in de verf moeten zetten.
Ringmeister
Naar de specificaties van de boxermotor blijft het raden, maar we weten wel hoe snel de nieuwe Porsche 718 Cayman GT4 RS over de Nordschleife van de Nürburgring denderde. Testpiloot en ontwikkelingsrijder Jörg Bergmeister zette een indrukwekkende 7.04,11 op de klokken, een chrono waarmee de RS liefst 23,6 seconden van de rondetijd van de GT4 schaafde! En dat is nu niet bepaald een slak.
>> Lees ook: gedetailleerde wegtest Porsche 718 Cayman GT4 (2020)
Hoe de Porsche 718 Cayman GT4 RS dat klaarspeelt? Meer power en meer downforce voor minder gewicht. En speciale banden: want het testprototype dat die razendsnelle Ringtijd reed, staat op Michelin Pilot Sport Cup 2 R-rubber. Op meer details moeten we wachten tot november 2021, wanneer deze jongen zich officieel aan de wereld voorstelt. Hoe de Porsche 718 Cayman GT4 RS klinkt (haalt de boxermotor 9.000 opm?) en stuurt, hoor en zie je in onderstaande video.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!