Hoewel het koetswerk nog onder een laagje camouflagetape schuilt, laat de nieuwe Honda Civic Type R zich zowat volledig bewonderen. Het lijnenspel oogt wat slanker dan zijn gespierde voorgangers, maar de gigantische achterspoiler en de drie uitlaatpijpen blijven wel trouw op post. De centrale einddemper wordt voortaan geflankeerd door twee kleinere exemplaren, bij de huidige generatie van de Honda Civic Type R is dat nog andersom. Let ook op de met Brembo-remmen gevulde velgen en de aerodynamische koetswerkaanpassingen, die zowel de koeling moeten verbeteren als downforce moeten genereren. Want na de twee vorige generaties zijn de verwachtingen hooggespannen.
>> Lees ook - Ontdek de nieuwe Honda Civic - officieel
Over het aandrijfgeheel wil de Japanse constructeur nog niets kwijt, gemakkelijkshalve gaan we ervan uit dat de nieuwe Honda Civic Type R de drukgevoede vierpitter van zijn voorganger erft: een 2-literblok dat een vermogen van 320 pk en een maximumkoppel 400 Nm verzamelt. Mogelijk komen daar bij de generatiewissel een paar paarden en wat Newtonmeters bij.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!