Ferrari kijkt niet op een limited edition meer of minder. En daarbij knipogen ze graag naar het roemrijke verleden. Denk maar aan de SP3 Daytona van de zogenoemde Icona Series, een model dat gebouwd wordt in een oplage van 599 stuks. Een model dat bovendien in de garage staat van zowel Charles Leclerc als van Carlos Sainz. Je weet wel, die Spaanse F1-rijder die plaats moest ruimen voor zevenvoudige wereldkampioen Lewis Hamilton.
Bij zijn komst naar Maranello werd Hamilton voorgesteld met een Ferrari F40 aan zijn zijde. En dat is geen toeval, want die iconische supercar zou een van de favoriete modellen van de Britse Formule 1-piloot zijn. En dat doet dromen.
Ferrari F44
De originele, alweer uit 1987 stemmende Ferrari F40 was een franjeloze, maar listige supersportwagen die aangedreven werd door een 478 pk sterke V8-biturbomotor. En die woeste rij-ervaring zou Lewis Hamilton graag naar de 21e eeuw vertalen. Die hedendaagse F40, die dan de F44-badge zou dragen (naar het startnummer van Hamilton), zou naast een dikke motor wel een manuele versnellingsbak moeten krijgen.
En daar wringt het schoentje, want het is al 15 jaar geleden dat Ferrari nog een straatauto met handbak leverde. Maar waar een wil is, is ook een weg. Bovendien is Lewis Hamilton een beetje God in Maranello, zeker na zijn overhoopte Sprint-zege in aanloop naar de Grote Prijs van China. Wie wint, heeft nu eenmaal wat meer leverage...
Bron: Motorsport

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!