Zowat alle stadswagen dragen een vijfdeurskoetswerk. Enkel de Fiat roeit tegen de stroom in levert de nieuwe 500 enkel met drie deuren. Dat is mooier, redeneren de Italianen. En aangezien het retromoderne lijnenspel als een van de voornaamste attractiepolen van de vorige generatie geldt, wou Fiat geen stilistische toegevingen doen. Alhoewel. Zoals je op bovenstaande scoopfoto kan zien, zou de Italiaanse constructeur werk maken van een zogeheten Trepiuno-variant van de nieuwe Fiat 500. Die krijgt een extra deurtje aan de rechterkant van de auto, wat de instap naar de achterbank vereenvoudigt. Wellicht gaat het om een zogeheten "suicide door", zoals Mini die gebruikte op de vorige Clubman-generatie en Hyundai op de Veloster. Ook de elektrische Mazda MX-30 hanteert dit deurenconcept, maar dan wel aan beide kanten. De naam is niet nieuw; in 2004 introduceerde Fiat de nieuwe 500 als Trepiuno Concept.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!