Op de Nürburgring wordt het ene record na het andere gebroken. Soms rijgen de compacte sportievelingen de rondes aan elkaar om een plekje in de geschiedenisboeken van het circuit te veroveren en op andere momenten proberen dan weer prestigieuze sportwagens om de ultieme maatstaf te worden. De jongste sportwagen is de Lamborghini Huracan Performante, die een rondje afklokte op 6 min 52. Uiteraard uit de concurrentie twijfels over de betrouwbaarheid van dat cijfer en kwam zo weer het debat tot leven rond een officiële regelgeving voor rondetijden.
Niet zo’n gek idee
Daarom kwam James Glickenhaus op het salon van Genève – waar hij zijn supersportwagen SCG 003S voorstelde – met een idee op de proppen dat wel eens op bijval zou kunnen rekenen. Hij stelt voor om een ‘road cup’ te organiseren op de Nürburgring. Dat zou een echte race zijn, waar dan alle troonpretendenten van alle segmenten aanwezig zouden zijn. Op die manier zouden constructeurs niet langer ‘domweg’ de rondjes aan elkaar moeten rijgen, maar zouden ze aan een echte race deelnemen over een vooraf bepaald aantal rondes. Het probleem is natuurlijk dat je de autobouwers moet kunnen overtuigen om hun productiewagens de degens te laten kruisen met hun rivalen op de smalle Nürburgring. Als het idee ooit werkelijkheid zou worden, staat nu al vast dat de publicitaire waarde voor de winnaar zonder gelijke zou zijn, maar ook dat geen enkele liefhebber van sportieve auto’s dit evenement zou willen missen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!