Ook in 2023 viel er een heleboel autonieuws te rapen, want het aantal nieuwe modellen volgt elkaar in sneltempo op. Het afgelopen jaar groeide niet alleen het aanbod aan elektrische auto's, maar ook het aantal Chinese merken op de Belgische automarkt neemt snel toe. Combineer die twee tendensen en je kent de winnaar, al heeft de Seres 5 die beloftevolle lancering vooralsnog niet kunnen verzilveren.
LEES OOK Terugblik 2023: wat was het belangrijkste thema?
De nieuwe auto waar we het hardst naar uitkeken: Seres 5
- Officieel: Seres 5 (2023): moet de Tesla Model Y zich zorgen maken?
De Chinese Seres 5 staat als Europese première op het Autosalon van Brussel. En dat is niet zomaar, want deze elektrische SUV probeert de lat hoog te leggen. Moet de Tesla Model Y opletten? - Officieel: Volvo EM90 (2024): ruilt Volvo breaks voor monovolumes?
Met de nieuwe EM90 verwelkomt het Volvo-gamma een elektrische monovolume die 5,21 meter lang is, 272 pk ontwikkelt en een rijbereik van meer dan 738 kilometer belooft. - Officieel: Volkswagen ID.7 (2023): meer dan een elektrische VW Passat?
Volkswagen toont de productieversie van de elektrische VW ID.7, die je ook zal kunnen krijgen met een batterij van 85 kWh. Dan neemt het rijbereik toe tot een indrukwekkende 700 kilometer - Officieel: Volkswagen Tiguan (2024): nog niet elektrisch
Volkswagen schrijft een nieuw hoofdstuk in het succesverhaal van de VW Tiguan. De derde generatie wordt niet elektrisch, net zoals bij de nieuwe VW Passat Variant kies je immers tussen benzine, diesel of plug-inhybride. - Officieel: Toyota Land Cruiser (2024): nostalgie troef
De nieuwe Toyota Land Cruiser blijft trouw aan zijn roots. Hoewel de nieuwe generatie een heleboel moderne technologieën adopteert, blijft het een onverzettelijke terreinwagen die modder noch rotsen vreest.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!