Want naar technische gegevens toe houdt Jaguar Land Rover de lippen stijf op elkaar. Het enige wat we mogen weten, is dat de grote Range Rover geleverd zal worden met een 800 volt-architectuur waardoor die - ongeacht zijn batterijgrootte (100 kWh lijkt ons een minimum) - 'snelladen' zijn naam alle eer aan zou moeten doen.
Over het vermogen van beide motoren (de Range Rover Electric zal uiteraard ook alle vier de wielen aandrijven) laten de Britten evenmin het achterste van de tong zien. Behalve dan dat die de 'prestaties zullen leveren van een V8'.
Wat we dan wel weten? Wel, dat de laadklep elektrisch openschuift. En dat de grille lichtjes anders is dan bij de traditioneel aangedreven Range Rovers. Al lijken daarmee de grootste uiterlijke verschillen wel gecovered. Gezien beide varianten op hetzelfde MLA-platform staan - met eenzelfde waaddiepte van 850 millimeter voor de Electric tot prettig gevolg - hadden we ook geen wereldschokkend onderscheid verwacht.
Veel wijzer zijn we dan ook niet geworden. Als de vijf plaagplaatjes al iets hebben bereikt, dan wel dat we nu nog wat meer op ons ongeduld zitten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!