Na de succesvolle introductie van de Ocean en de aankondiging van een compacter model, de Pear, heeft Fisker nu foto's verspreid van die laatste. Pear staat voor Personal Electric Automotive Revolution, al moeten we die 'revolutie' wellicht met een korreltje marketingzout nemen.
Wel moeten we toegeven dat de Pear er niet mis uitziet. Zijn koetswerk oogt behoorlijk strak, maar hij onderscheidt zich vooral door zijn achterpartij, met ledlichten die volledig rond de achterruit lopen. Ook vooraan is de verlichting knap uitgewerkt, met erg smalle koplampen en een lichtgevende stroken die in het midden uitlopen op de eveneens verlichte modelnaam.
Technisch zal de Pear wellicht op dezelfde basis staan als de Ocean, dat wil zeggen met voor- of vierwielaandrijving, maar met een lengte van zo'n 4,5 meter zou hij iets korter moeten zijn dan die laatste. Als alles goed gaat, zou de Pear in 2024 op de Amerikaanse markt moeten komen. Aangezien grote baas Henrik Fisker de wereld wil veroveren, zou het model nadien ook naar Europa moeten komen.
Ook een pick-up
Maar Fisker heeft nog een derde model in petto: de Alaska. Dat is een eveneens van de Ocean afgeleide en dus volledig elektrische pick-up, waarvan voorlopig alleen nog maar een schets te zien is. Wanneer hij in productie komt, zal hij het moeten opnemen tegen andere elektrische pick-ups, zoals de langverwachte Tesla Cybertruck, de Ford F-150 Lightning of de Ram 1500 Revolution.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!