Eigenlijk mag het niet verbazen dat AC Schnitzer al zo snel paraat staat met onderdelen voor de BMW M3 Touring: meer dan nieuwe koetswerkdelen voor de achterzijde waren er niet nodig ten opzichte van de BMW M3 berline. Zo is er een nieuwe achterspoiler die samenwerkt met de splitter vooraan om 40 kilo extra downforce te genereren, terwijl de canards ook voor wat extra sportiviteit zorgen.
Verlaagde ophanging en aangepast uitlaatsysteem
Verdere personalisatiemogelijkheden bestaan uit 20-duimvelgen die lichter zijn dan het standaardspul van BMW, een ander stuur, nieuwe schakelflippers en nieuwe pedalen. De sportveren van AC Schnitzer plaatsen de koets van de M3 Touring nog eens 20 mm lager bij de grond. Tenslotte is er ook nog een nieuwe einddemper voor het uitlaatsysteem die voor wat meer sound zorgt.
100 pk extra
Die einddemper maakt deel uit van het Stage 2-pakket dat AC Schnitzer aanbiedt voor deze generatie M3 (G80/G81). Dat tilt het vermogen van 510 pk en 650 Nm naar 610 pk en 750 Nm. Je kan ook voor een Stage 1 kiezen zonder einddemper, waarmee je nog steeds 590 pk en 750 Nm haalt dankzij een chiptuning. Er zijn minder leuke vervoersmiddelen voor het hele gezin inclusief bagage...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!