De nieuwe Land Rover Defender – sinds kort ook verkrijgbaar als 130 – heeft het bekende off-roadconcept geïnjecteerd met een heleboel luxe en comfort, maar daar staat ook een stevige prijs tegenover. Dan biedt de Classic Defender meer mogelijkheden, zoals bewezen wordt door Bowler met deze Extreme.
De Fast Road-ophanging krikt het koetswerk 51 millimeter hoger en rond de 16-duimvelgen liggen terreinbanden om U tegen te zeggen. De remmen worden vervangen door exemplaren met een diameter van 334 mm voor- en 297 mm achteraan.
Hoog en droog
Verder noteren we aanpassingen aan de bumpers, de installatie van een dakimperiaal en een extra setje koplampen. Om de doorwaaddiepte te optimaliseren krijgt de Bowler Defender Extreme extra openingen – een snorkel is niet nodig dankzij de verhoogde ophanging.
Het interieur van de Bowler Defender Extreme hult zich in een racy sfeertje, waarbij een Momo-sportstuur gecombineerd wordt met een dakhemel uit alcantara en een opengewerkte versnellingspook. Opvallend: Bowler heeft de geluidsisolatie verbeterd, zodat je optimaal kan genieten van het Alpine-audiosysteem. Deze Land Rover Defender komt tevens met een modern multimediasysteem met geïntegreerde navigatiemodule.
Power en prijs?
De wijzigingen aan het koetswerk en het onderstel gaan hand in hand met een opgevoerde aandrijflijn. Een aangepaste mapping, de installatie van een speciale intercooler en aanverwante modificaties zorgen voor een extra lepel power. De Bowler Extreme is een Land Rover Defender 110 Pick-up die een vermogen van 175 pk combineert met een maximaal koppel van 450 Nm.
Hoeveel zo'n Bowerl Extreme kost? Moeilijk te zeggen, want elk exemplaar wordt op maat gemaakt. Bovendien moet je zelf met een donorauto op de proppen komen... Maar als je een goede Classic Defender vindt, blijf je goedkoper af dan bij een gloednieuwe Land Rover...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!