Het kan altijd wilder, het kan altijd krachtiger. Zelfs de AMG-versie van de nieuwe Mercedes G-Klasse. Vraag maar aan Brabus, die de G63 als basis gebruiken voor deze Widestar 700. Die Widestar verwijst naar het verbrede koetswerk, die 700 naar het vermogen van de V8-biturbo.
Dat is 115 pk meer dan wat de 4 liter-krachtbron normalerwijze klaarspeelt. Het maximale koppel klimt intussen naar 950 Nm. Dat levert betere acceleraties op, want met 4,3 seconden sprint deze Brabus 0,2 tellen sneller van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid blijft steken op 240 km/u. De schuld van de banden.
Coming home
Om het de buren niet te lastig te maken, zegent Brabus het uitlaatsysteem van de vette V8 met een zogeheten Coming Home-functie. Die smoort de soundtrack van de motor via een eenvoudige druk op de knop. We zagen het eerder op de vernieuwde Ford Mustang, inderdaad.
Om zijn naam waar te maken, krijgt de Brabus G 700 Widestar met 10 centimeter verbrede wielkasten. Verder noteren we een gigantische, haast wanstaltige power dome op de motorkap, echte koelopeningen in de hertekende snuit en valse ventilatiemonden achter de spatborden, led-balken en een achtervleugel op het dak... Het interieur is gelukkig een stuk stijlrijker aangepakt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!