Carlsson heeft zich uitgeleefd op de Mercedes SL 63 AMG, die voor de gelegenheid werd herdoopt tot CK63 RS. Hij zet meteen de toon met zijn zwarte lak, die doet denken aan een Stealth-bommenwerper. Carlsson gaat er prat op die met behulp van een speciale vernislaag zo mat mogelijk te hebben gemaakt. Maar de CK63 RS heeft nog heel wat meer in petto, want er werd ook gesleuteld aan zijn motor en stroomlijn. Zo werd de 6.2-V8 opgevoerd van 525 tot 600 pk en van 630 Nm (bij 5200 o/m) tot 705 Nm (bij 5.100 o/m). Op de spatborden werden windgeleiders aangebracht, terwijl de diffusor achteraan en het onderste gedeelte van de voorbumper van polyurethaan zijn en verfijnd werden met elementen in koolstofvezel. De uitlaat kreeg twee ovale verchroomde eindstukken.
De Carlsson CK63 RS haalt het maximum uit zijn potentieel. Zo is in tegenstelling tot bij de Mercedes SL 63 AMG de topsnelheid niet begrensd tot 250 km/h, met als gevolg dat deze auto 325 km/h haalt. Bij het optrekken van 0 tot 100 km/h is de Carlsson 0,5 sneller dan de Mercedes waarop hij gebaseerd is, want hij heeft voor deze oefening slechts 4,1 seconden nodig. Verder nam de Duitse tuner ook de uitlaatklank onder handen. En voor een betere wegligging beschikt de Carlsson over een elektronische ophangingskit C-Tronic die de roadster met 13 millimeter verlaagt. Onder de ultralichte specifieke twintigduimvelgen, die geschoeid zijn met Dunlop-banden, gaan vooraan koolstofceramische remschijven van 398 millimeter met klauwen voorzien van zes zuigers schuil, en achteraan exemplaren van 330 millimeter met klauwen voorzien van vier zuigers. Ten slotte laat Carlsson zijn klanten natuurlijk alle vrijheid om zijn auto te personaliseren: koolstofvezel, alcantara, volleder: alles is mogelijk.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!