ECD Automotive Design, een Amerikaans bedrijf met Britse oprichters/eigenaars, is niet vies van het ombouwen van een oude Defender. De website van het bedrijf staat vol met indrukwekkende projecten die heel wat luxe en spierballen toevoegen aan het iconische model, vaak met een LS3 V8 van GM onder de kap. Maar voor Project Britton gooide ECD het over een andere boeg. Dat is opnieuw een luxueuze en krachtige Defender Classic... maar dan met een elektromotor van Tesla.
100 kWh
Er wordt maar één 450 pk krachtige Tesla-motor gebruikt, maar de Electric Defender Project Britton heeft natuurlijk wel nog vierwielaandrijving. Daarnaast is er ook een 100 kWh grote batterij ingewerkt in het chassis, waarmee de kolos toch een range van zo'n 350 km haalt. De 0-naar-96 km/u duurt slechts 5 seconden, meer dan snel genoeg voor de oude Land Rover. Je kan er zelfs mee naar de Supercharger!
Luxe alom
Naast de indrukwekkende techniek trekt het aanlokkelijke design meer onze aandacht. Het interieur is volledig vernieuwd en heeft nu 6 luxueuze leren zetels, een mooi houten stuurwiel, moderne infotainment van Alpine en klassieke knopjes voor alle mogelijke functies. Het uiterlijk werd gespoten in 'Cool Grey Khaki', wat in het echt op babyblauw lijkt, terwijl de gigantisch ogende velgen eigenlijk 'maar' 20 duim grote exemplaren van Kahn zijn, gehuld in BFG-banden. De koffer is volledig aangekleed in teakhout.
Nu horen we je vragen: wat is de prijs? Wel, die is volledig op aanvraag... en gezien de premiumpositie die ECD zich toe-eigent, gokken we dat je ook een gemiddeld huis kan kopen voor de prijs van zo'n elektrische Defender...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!