Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Tuning / Deze Porsche 964 Cabrio mag de LEZ binnen

Geschreven door Yeelen Möller op 10-10-2022

Everrati heeft een Porsche 911 964 Cabrio omgebouwd tot een elektrische wagen met 500 pk. Maar kan dat wel, een cabrio met een elektromotor?

Volgens ondergetekende is het not done om een cabrio te kopen met een dieselmotor. Hoe banaal de benzinemotor ook is die in de plaats zou komen, hij zal nog altijd beter klinken (en minder stinken!) dan zo'n ratelende zelfontbrander die ook nog eens een hoop gewicht toevoegt - gewicht dat een cabrio wel kan missen, gezien de verstevigingen die al nodig zijn. Maar wat te denken van deze Everrati Porsche 964 Cabrio?

Heiligschennis?

Langs de ene kant is het cool om een oude wagen nieuw leven in te blazen met een moderne aandrijflijn die betrouwbaarder is, bijna geen onderhoud nodig heeft en je toelaat om nog te genieten van je klassieker, zelfs met de steeds strenger wordende LEZ's. Anderzijds is een cabrio sowieso al een plezierauto, en al zeker als het gaat om een Porsche 911 Cabrio, die een iconische zescilinder boxer achterin heeft zitten. Maar goed, als iemand deze ombouw wil doen, dan is het goed dat Everrati het kan aanbieden. En misschien moeten we met z'n allen minder gevoelig zijn voor dit soort 'heiligschennis'.

Sneller dan het origineel

Er zijn nog voordelen verbonden aan het retrofitten van een elektrische aandrijflijn in een oude Porsche 911: de elektromotor levert in dit geval 440 of 500 pk en 500 Nm, goed voor een sprint naar de 100 km/u in 4 seconden. De batterij is 62 kWh groot en zou voor een rijbereik van 320 km moeten zorgen. Verder blijft de 964 Cabrio volledig origineel, er zitten zelfs nog niet-functionele uitlaatpijpen onder! Binnenin bekleedt het bedrijf het interieur met een nieuw laagje leer of Alcantara en wordt de toerenteller vervangen door een vermogensmeter. 

Het Britse bedrijf vermeldt geen prijs, maar een omgebouwde 911 Coupé kost zo'n 284.000 euro. Vermoedelijk zal deze Cabrio in dezelfde prijsklasse liggen. We kennen Everrati ook van de elektrische Superperformance GT40, maar ze doen ook de Merceddes SL Pagode en de Land Rover Series II. Die laatste twee zijn misschien logischere kandidaten voor een elektrische ombouw.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten