De Maserati MC20 is een supersportwagen die een sensueel lijnenspel combineert met een midscheeps gemonteerde V6-biturbo en een getalenteerd ondestel. Wie nog meer sensaties zoekt, kan binnenkort voor de topless MC20 Cielo gaan. Of aankloppen bij DMC, die de Maserati herdoopt in deze Sovrana. Wat houdt die transformatie juist in?
Koetswerk
De Maserati MC20 is een schoonheid, toch denkt DMC de Italiaanse supersportwagen nog aantrekkelijker te kunnen maken. De Sovrana draagt een splitter onder de neus, koelkieuwen aan de bovenkant van de voorvleugels en een verduidsterd paneel op de voorzijde.
Achteraan doet de DMC Sovrana het met een geprononceerde diffusor en een vaste achterspoiler. Let ook op de zijshorten met aerodynamisch al dan niet verwante vinnen en op de gesmede velgen uit aluminium, vooraan 255/30 R20 en achteraan 305/30 R21.
Interieur
Binnenin blijven de wijzigingen tegenover de Maserati MC20 beperkt. De DMC Sovrana komt met een in leder verpakte cockpit met ruitjesmotief en een speciale pedalenset uit aluminiium.
Motor
De Nettuno is van geen kleintje vervaard, want de V6-turbo ontwikkelt standaard reeds 630 pk en 730 Nm. De DMC Sovrana komt met een opgekietelde aandrijflijn die een piekvermogen van 715 pk combineert met een maximumkoppel van 838 Nm. De topsnelheid bedraagt nu 325 km/u, de sprint van 0 naar 100 km/u vraagt nog 2,9 seconden.
Chassis
Aan het onderstel van de Maserati MC20 sleutelde DMC nauwelijks, al ligt de Sovrana wel 30 millimeter lager dan het donormodel.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!