De Honda S2000 heeft nooit een hardcore Type R-versie gekregen, een foutje dat Evasive Motorsport wil rechtzetten. De atmosferische 2 liter-krachtbron van het originele model wordt vervangen door de turbomotor uit de vorige generatie van de Honda Civic Type R, standaard al goed voor 320 pk en 400 Nm. Maar allerlei Mugen-updates bezorgen de Honda S2000 R een heleboel extra power.
Om die extra power van de turbomotor de baas te blijven, komt de door Evasive Motorsport ontwikkelde Honda S2000 R met een aangepaste ophanging, die een strakkere demping en dikkere stabilisatorstangen combineert met grotere Brembo-remmen en extra chassisverstevigingen. Tussen de aangedreven achterwielen ligt een nieuw sperdifferentieel.
Prijskaartje S2000 R
Evasive Motorsport heeft de koetswerkaanpassingen aan de Honda S2000 R opvallend sober gehouden, weliswaar met de nodige Type R-vibes. De grotendeels uit koolstofvezel vervaardigde bodykit combineert de 20th Anniversary Edition-voorzijde met zijspiegels van Spoon-makelij en met een flinke achterspoiler. Het in zwarte alcantare verpakte interieur krijgt een sportstuur met drie spaken en rode Recaro-sportstoelen.
Zie deze Honda S2000 R gerust als een restomod. Dus eigenaars van de Japanse roadster kunnen bij Evasive Motorsport terecht voor een Type R-transformatie. Wie geen S2000 in de garage heeft staan, kan hen ook vragen op zoek te gaan naar een donorauto. Het is niet duidelijk hoeveel die operaties kosten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!