Wie zijn Hyundai een sportievere toets wil geven, kan daar over een paar maand voor terecht bij de constructeur zelf. De Koreanen gaan namelijk uitrusting en packs met N-logo aanbieden die een brug slaan tussen de basismodellen en de meer sportieve auto’s. Die informatie komt van Albert Biermann, de ontwikkelingsverantwoordelijke voor de N-modellen. Hij weet wat dit soort producten kunnen betekenen, want voor hij voor Hyundai ging werken, was hij aan de slag bij BMW M. Er zijn slechtere referenties…
Sportief DNA
Biermann vertelde aan onze Australische collega’s: “we gaan het aanbod van onze N-producten verbreden. Eerst komt de i30 N, als een soort technologisch uitstalraam. Later zal het vermogen via packs komen. Met een dergelijk aanbod kunnen we een andere rijervaring aanbieden, die nog niet zo sterk is als die van de N-modellen.”
Evoluties
Als voorbeeld verwijst Biermann naar een concreet geval op de Indische markt. Daar biedt Hyundai al een i20 N Sport aan met een iets hoger vermogen (115 pk), een andere ophanging en een specifieke koetswerkkit. We mogen dus verwachten dat de Koreaanse constructeur het recept kopieert van M Performance bij BMW.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!