Hoewel Ferrari een heleboel programma's heeft om zijn klanten op hun gekste wensen te bedienen, blijft er wat bewegingsruimte over die gretig ingevuld word door tuners zoals Mansory. Hun laatste creatie baseert zich op de Ferrari F8 Tributo. Wat heeft Mansory zoal gedaan om de Italiaanse volbloed om te vormen tot deze wat minder raszuivere F8XX?
Koetswerk
De Mansory F8XX hult zich in een koetswerktint die Catania Green heet. De groen lakkleur wordt geaccentueerd door gouden racestrepen en een heleboel in naakt koolstofvezel vervaardigd spoilerwerk. De aerodynamische elementen zijn geïnspireerd op de bodykit van de Ferrari FXX K en zouden voor extra downforce moeten zorgen. Let ook op de herwerkte achterzijde, met een specifieke diffusor en een nieuwe uitlaatlijn. Gouden wielen mochten evenmin ontbreken, vooraan meten de gesmede exemplaren 21 en achteraan 22 inch.
Interieur
Als F8XX wint de Ferrari F8 Tributo aan klasse, toch als je voor de beige interieuraankleding van Mansory valt. Voor het nodige contrast zorgen de elementen in koolstofvezel en de witte strips op onder meer de sportstoelen.
Motor
Het blijft niet alleen bij het uiterlijk, want Mansory buigt zich ook over de V8-biturbo van de Ferrari F8 Tributo. Aanpassingen aan het motormanagement zorgen ervoor dat het 3,9 liter-blok nu 880 pk en 980 Nm sterk is, een winst van respectievelijk 160 pk en 210 Nm. De sprint van 0 naar 100 km/u vraagt nog 2,6 seconden en de topsnelheid bedraagt 354 km/u.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!