Mansory noemt het werk dat het heeft verricht aan de Ferrari Roma een "complete conversion". Zowel het uiterlijk, de velgen, het interieur en de motor zijn aangepakt. Aan de buitenkant wordt de motorkap vervangen door een carbon exemplaar met contrasterende zwarte luchtgaten, die de Roma eigenlijk nog niet misstaat. Waar Mansory te ver gaat, is met alle carbon frutsels aan de voor- en achterbumper, die het stijlvolle wat wegnemen van de sierlijke coupé.
710 pk
Mansory heeft een eigen autoclaaf om koolstofvezel te maken, je vindt het goedje dus overal terug op de auto. Van de spiegelkappen tot de instaplijsten en de achterdiffusor. De volledig zwart gelakte velgen zijn wel nog van gesmeed metaal. De aanpassingen aan het interieur blijven eerder beperkt. De 3,9 liter-V8 geniet wel van een sportuitlaat en een chiptuning, die het vermogen doen stijgen van 620 pk en 760 Nm naar 710 pk en 865 Nm.
F8 Tributo
Serieuze waarden, maar niets vergeleken met het resultaat van de Mansory F8 Tributo. Die heeft een gelijkaardige V8, maar schopt het tot liefst 880 pk en 960 Nm als je alle motoropties aanvinkt (sportuitlaat, grotere turbo's, sportluchtfilter, chiptuning, sportkatalysator). Helaas is de F8 Tributo (of Spider) van Mansory ook een pak minder stijlvol dan de Roma. Hoe langer je kijkt, hoe meer overbodige carbon frutseltjes je tegenkomt op het koetswerk. Een troost: je hoeft ze niet allemaal te kopen...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!