Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Tuning / Mansory Venatus Coupé Evo C is driedeurs Lamborghini Urus

Geschreven door Kevin Kersemans op 10-01-2023

Het Duitse Mansory is een van de meest productieve tuners van luxemodellen. De meest recente creatie is een flink verbouwde Lamborghini Urus met minder deuren maar meer pk's. Er zijn 8 stuks van die Venatus Coupé Evo C gepland.

Je hebt een Lamborghini Urus maar je vindt die toch wat te subtiel? Of je wil jouw Urus onderscheiden van die van je buurman? Dan kun je gelukkig bij Mansory terecht. De Duitse tuner bracht eerder al de Venatus Evo S uit, een Lamborghini Urus met een zoals gewoonlijk weinig subtiele koetswerkkit en een tot 900 pk en 1.100 Nm opgekietelde motor.

LEES OOK onze Detailtest van de Lamborghini Urus

Die Venatus Evo S is een beperkte reeks van tien exemplaren, maar Mansory leidde er nog een andere creatie van af: de Venatus Coupé Evo C dus. Daarvan staan 8 stuks op de productieplanning, die echter allemaal volledig gepersonaliseerd kunnen worden en dus uniek zullen zijn. Het grote verschil tussen de Venatus Evo S en de Venatus Coupé Evo C is, zoals de naam al doet vermoeden, het aantal deuren.

Verplaatste B-stijl

Mansory beperkt zich (gelukkig) niet tot gewoon het dichtlassen van de achterste deuren. De eerste stap van de conversie bestaat er immers in alle vier de deuren te verwijderen, waarna de B-stijlen 20 cm naar achteren worden verplaatst. De voordeuren worden evenveel langer gemaakt, de achterdeuren worden vervangen door vaste panelen.

Vervolgens wordt het koetswerk van de Italiaanse SUV verbreed en behangen met een hele resem aanhangsels, al dan niet van carbon, die zogezegd de prestaties ten goede moeten komen, maar toch vooral schreeuwen om aandacht.

Om de instap naar achteren te vergemakkelijken worden de voorstoelen uiteraard voorzien van een systeem om de rugleuningen naar voren te klappen. Achterin kan de middenconsole die de twee zitplaatsen van elkaar scheidt, tot in de puntjes worden geïndividualiseerd, net als de rest van het interieur uiteraard.

Prijs op aanvraag

Zoals gewoonlijk bij dit soort creaties hebben we het raden naar de prijs, die trouwens hoe dan ook afhangt van de wensen van de opdrachtgever. Weet echter dat een standaard Lamborghini Urus al een prijskaartje heeft van bijna 230.000 euro. Hoe dan ook staat de Venatus Coupé Evo C op dezelfde 24 duim grote wielen als de Venatos Evo S en kan hij dezelfde prestatiecijfers voorleggen, meer bepaald een topsnelheid van 323 km/u en een tijd van 2,9 s om van 0 naar 100 km/u te spurten.

Over smaken en kleuren zullen we zoals gewoonlijk niet discussiëren, maar oprichter en CEO Kourosh Mansory belooft alvast dat de Venatus Coupé Evo C "weldra gevolgd zal worden door een andere, niet minder spectaculaire conversie in dezelfde stijl." We zijn dus gewaarschuwd...

Journalist AutoGids/AutoWereld

Instagram: @kvnkrsmnsonwheels

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten