High end-tuningspecialist Novitec neemt gewoonlijk Ferrari’s, Lamborghini’s en Maserati’s onder handen, maar ook McLarens, Rolls-Royces en zelfs Tesla’s. Nu was de McLaren 720S aan de beurt, die een speciale behandeling krijgt onder het label N-Largo. Concreet wordt de Engelse supercar voorzien van een 'widebody'-koetswerk, specifieke velgen en natuurlijk wat meer power voor het geval de standaard 720 pk niet zou volstaan.
Een vleugje Senna
Novitec geeft de McLaren 720S een testosteronkuur met een koetswerkkit die volledig van carbon vervaardigd is en die de auto enkele centimeters breder maakt en hem een snuit geeft die geïnspireerd is op die van de Senna. Dat model werd ook als inspiratiebron gebruikt voor de zijdelingse luchtinlaten in de flanken. Net als zijn illustere voorbeeld werd de 720S N-Largo in de windtunnel bestudeerd om zijn nieuwe contouren vorm te geven. Zo kreeg hij een op de racerij geïnspireerde spoilerlip, terwijl de grotere diffusor en achterspoiler extra neerwaartse druk moeten genereren.
Nog qua look wordt de McLaren voorzien van speciaal voor deze N-Largo-uitvoering ontworpen gesmede velgen, de voorste 20 duim groot, de achterste 21 duim. Die grotere wielen komen van pas om het geweld van de tot 806 pk en 878 Nm opgevoerde biturbo-V8 van 4,0 liter te kunnen verwerken. De topsnelheid stijgt met dat hogere vermogen en koppel tot 346 km/u, terwijl het sprintje van 0 tot 100 km/u wordt afgehaspeld in 2,7 seconden en dat van 0 tot 200 km/u in slechts 7,5 seconden.
>> Lees ook – McLaren 765LT is 720S met Longtail
De Novitec 720S N-Largo is behoorlijk exclusief, want de Duitse tuner zal maar 15 stuks aanbieden van de coupé, aangevuld met enkele Spider-versies. De kostprijs? Meer dan die van een 720S, maar veel minder dan die van een McLaren Senna. Voor wie het liever wat discreter houdt, is er nog altijd de officiële 765LT.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!