Neem een Ferrari 812 Superfast, geef hem een dosis steroïden en je krijgt deze Novitec 812 N-Largo S. Het steigerende paard is gelukkig geen kermisattractie geworden. De visuele veranderingen zijn best ingrijpend, toch kan je spreken van een enigszins sobere creatie. Novitec geeft de Ferrari 812 een bodykit die bestaat uit een aangepaste frontpartij, bredere wielkasten en een nieuwe achterdiffusor, maar een echte achtervleugel blijft de N-Largo S wel bespaard.
LEES OOK Deze Ferrari solliciteert naar een rol als batmobile
De door Novitec aangepakte Ferrari 812 Superfast staat liefst 14 centimeter breder dan het donormodel en ligt nog eens 3,5 centimeter dichter tegen het asfalt. Een liftsysteem dat de neus tot 40 millimeter hoger tilt, zorgt ervoor dat verkeersdrempels geen al te grote problemen vormen. De uitgebouwde wielkasten herbergen grotere wielen: de N-Largo S combineert 21-duimsvelgen (275/30) voor- met 22-duimers (335/25) achteraan.
Superfast wordt superfaster
Maar het pronkstuk van de Ferrari 812 Superfast is de atmosferische 6,5-liter V12-motor die onder de gestrekte voorzijde schuilt. Novitec zegent de mechanische kathedraal met een nieuwe motormapping en koppelt de majestueuze krachtbron aan een op maat gemaakte uitlaatlijn uit Inconel, waardoor het vermogen van de V12 klimt van 800 naar 840 pk - waardoor de N-Largo S krachtiger wordt dan de 812 Competizione.
LEES OOK Competizone is nog snellere 812 Supefast
De Novitec 812 N-Largo S sprint in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 354 km/u. Bijzonder indrukwekkend, toch is het vooral de soundtrack die voor kippenvel moet zorgen. Hoeveel de conversie kost, hangt Novitec liever niet aan de grote klok. Maar wie al een Ferrrari kan betalen, moet geen korting verwachten bij de ombouw van Superfast naar N-Largo S.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!