Het project begon ambitieus, maar Opel slaagde er nooit in om de OPC-badge de nodige luister te geven. Na een hopeloze strijd met de GTI's van Peugeot en Volkswagen en de RS-modellen van Ford en Renault gooide het Opel Performance Center de handdoek dan ook in de ring. Dan pakte de N-afdeling van Hyundai de zaken beduidend beter aan - maar dat is een ander verhaal.
Nu is Opel wel blijven proberen om zijn modellen wat sportiviteit mee te geven, maar de GSe-modellen zijn meer show dan go. Toch hoeven liefhebbers van snelle Opels niet te wanhopen, want de huidige generatie van de Astra is er nu ook als sportieve IRC. Dan hebben we het over deze Irmscher-creatie, die een door de racerij geïnspireerde bodykit combineert met een aangepast onderstel en een tot 260 pk opgevoerde aandrijflijn.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!