De restauratie van deze Porsche 911 SC Targa uit 1979 is wel heel radicaal opgevat. Uiteraard is het gebruikelijke oplapwerk gebeurd aan het koetswerk en is alle chroom vernieuwd. Maar de eigenaar van de klassieke Porsche wou overstappen op een elektrische aandrijving. Daarom vroeg hij aan de mensen van Electric Classic Cars om de in achteroverhang gemonteerde 3.0-zescilinderboxer te vervangen door de elektromotor van een Tesla Roadster uit 2008. Ze hebben zelfs twee elektromotoren geplaatst. De acceleraties zijn vergelijkbaar of zelfs iets beter dan die van de boxermotor. De 54 kWh grote batterij, die ook uit de Tesla komt, werd in de bagageruimte in de neus van de auto geplaatst. Daarmee geraakt de Porsche 200 mijl (322 kilometer) ver. Herladen verloopt via een stekker die achter de voormalige tankklep verborgen zit.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!