Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Tuning / Op 911 gebaseerde Rezvani RR1 haalt inspiratie bij de Porsche 935 K van Kremer Racing

Geschreven door Frédéric Kevers op 18-04-2024

Ook Rezvani waagt zich aan een restomod op basis van de onvermijdelijke Porsche 911. Voor de RR1 haalde de Amerikaanse constructeur zijn inspiratie bij de legendarische 935 K van Kremer Racing.

Het vanuit Californië opererende Rezvani heeft een Retro-afdeling uit de grond gestampt, bedoeld voor de creatie van restomods. En die nieuwe divisie start zijn werkzaamheden met de RR1, een op de Porsche 911 van de 992-generatie gebaseerde sportwagen die zich laat inspireren door de 935 K waarmee het Duitse Kremer Racing in de jaren 70 opzien baarde.

2024 Rezvani RR1

Ze benaderen het restomodconcept dus net iets anders, want in plaats van een oude knar te moderniseren, dompelen ze een gloednieuwe sportwagen in een nostalgisch badje. Rezvani Retro plant 50 exemplaren van de RR1, een conversie waarvoor ze (omgerekend) ongeveer 140.000 euro vragen - dat is dus zonder de Porsche 911 die als donorwagen fungeert. Opgepast: dat is een gereduceerde prijs voor de snelle beslissers, want enkel geldig voor de eerste 5 exemplaren van de Rezvani RR1.

Van krachtig tot krachtiger

Aan de basis van de Porsche 911 raakt Rezvani nauwelijks, maar het koetswerk krijgt wel een heleboel uit carbon opgetrokken panelen opgekleefd. De voorzijde verliest zijn kikkeroogjes, in de plaats komen door de elektrische Taycan geïnspireerde kijkers. De achterzijde wordt intussen gedomineerd door een lange overhang met een enorme vleugel, die knipoogt naar het spoilerwerk van de Porsche 935 K van Kremer Racing.

2024 Rezvani RR1

Rezvani plant drie varianten van de RR1: de op de Carrera S gebaseerde 550, de op de GT3 (RS) gebaseerde 565 en de op de Turbo (S) gebaseerde 750. En je raad het nooit, maar die cijfers staan voor het beschikbare motorvermogen. Om die extra peper de baas te blijven, profiteert het chassis van Öhlins TTX-Pro-schokdempers. Let ook op de heerlijke aerovelgen en op de optionele Martini-bestickering. Als je het doet, doe je het beter goed...

 

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten