Het lelijke eendje is een mooie zwaan geworden, want de vijfde generatie van de Toyota Prius pronkt met een sierlijk lijnenspel dat prettig op het netvlies valt. En dat is de tuningfirma's niet ontgaan. Normaal gezien blijven ze liever weg van ecoridders die efficiëntie in de plaats van schoonheid, prestaties of wegligging preken.
Maar de nieuwe Toyota Prius lijkt de ban te breken.
LEES OOK Werkt Toyota aan GR-versie van de nieuwe Prius?
Toyota Prius by T-Demand
Zo bekommert het Japanse T-Demand zich op de nieuwe Toyota Prius. Het koetswerk wordt grotendeels ongemoeid gelaten, maar het aangepaste camber, het toegenomen spoor en de nieuwe schokdemping van de verlaagde ophanging bezorgen de Prius wel een radicale pose.
LEES OOK Nieuwe Toyota Prius PHEV getest (2023)
De T-Demand-Toyota Prius beschikt ook over luchtvering waarmee je de rijhoogte kan aanpassen, zodat de bodem slechts enkele millimeters boven het asfalt scheert. Ook aangepaste remmen behoren tot de mogelijkheden, met de keuze tussen schijven met een diameter tussen de 355 en zelfs 380 millimeter.
Negatief camber
Naast de spectaculaire verlaging valt deze door T-Demand geprepareerde Toyota Prius op door zijn chromen wielen met hoge offset (de witte) of "competition" meerspaaks wielen (de zwarte) waarvan het zeer uitgesproken negatieve camber bijdraagt aan het "low rider" aspect van deze in eerste instantie verstandige auto. Dit is misschien niet naar ieders smaak, maar ongetwijfeld zullen sommige eigenaren van de nieuwe Toyota Prius blij zijn om op te vallen. Alleen nog een oversized geluidssysteem en een paar LED's onder de rocker panels en deze getunede Prius zou de beste - of slechtste - afleveringen van Fast and Furious waardig zijn, maar minder sexy dan de mogelijke toekomstige Toyota Prius GRMN?
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!