De Jeep Avenger debuurde met een 100% elektrische aandrijflijn, maar bleek (ondanks 40.000 bestellingen tot dusver) wat duur om particuliere kopers te overtuigen. Op zoek naar een interessanter prijskaartje besloot moederhuis Stellantis dan maar om de compacte SUV ook aan te bieden met een benzinemotor. En op modeljaar 2024 voegt Jeep nu ook een hybride versie aan het Avenger-gamma toe.
De e-Hybrid-versie is niet de enige nieuwigheid voor modeljaar 2024 van de Jeep Avenger, want de Amerikaanse constructeur voegt ook een als Open Air omschreven panoramadak toe, net zoals een digitale tellerpartij (7 of 10,25 inch) en extra geconnecteerde diensten (Connect Plus). De prijzen worden ook wat scherper. Een overzicht:
Jeep Avenger ICE: vanaf 24.000 euro
De benzineversie van de Jeep Avenger wordt aangedreven door een 1,2-liter benzinemotor die schakelt via een manuele zesversnellingsbak. De driepitter ontwikkelt een vermogen van 100 pk en een maximaal koppel van 205 Nm. Vekrijgbaar als Longitude en Altitude.
Jeep Avenger Electric: vanaf 37.500 euro
De EV-versie die Jeep de titel van Europese Auto van het Jaar 2023 opleverde,beschikt over een systeemvermogen van 156 pk en gebruikt een batterijpakket met een capaciteit van 54 kWh om een WLTP-rijbereik van 400 kilometer te halen. Verkrijgbaar als Longitude, Altitude en Summit.
Nieuw: Jeep Avenger e-Hybrid: vanaf 26.000 euro
Nieuw voor modeljaar 2024 van de Jeep Avenger is de e-Hybrid. Het gaat om mildhybride aandrijflijn op 48 volt, waarbij een compacte elektromotor (29 pk en 55 Nm sterk) de drukgevoede 1,2 liter-driecilindermotor wat krachtiger en tot 15% zuiniger maakt. Schakelen doe je via een robotbak met dubbele koppeling (e-DCS6). Verkrijgbaar als Longitude, Altitude en Summit.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!