Aiways heeft een van de zwakke punten van de elektrische U5 aangepakt. Op wisselstroom kon je het batterijpakket alleen enkelfasig laden tot 6,6 kW. Dankzij een update wordt die laadsnelheid opgetrokken naar 11 kW (driefasig). Dat wil zeggen dat de accu's van 63 kWh nog een 6-tal uur nodig hebben om bijgeladen te worden via een wallbox. Aan het laden op gelijkstroom verandert er niets, met een maximum van 92 kWh. Dan volstaan 35 minuten op de batterijen weer van 20 naar 80% van hun capaciteit te brengen. De vernieuwde Aiways U5 komt bovendien met een universele ICCB-oplaadkabel waarmee hij niet alleen op de wisselstroomaansluitingen, maar ook op een stopcontact kan worden aangesloten.
LEES OOK Aiways verkoopt vooral EV's aan particulieren
De update gaat verder dan de laadmodule, want de vernieuwde Aiways U5 krijgt ook andere, wat genereuzere uitrustingsniveaus. De instapversie van de elektrische SUV heet niet langer Standard, maar XCITE en verlaat de Cardoen-showroom vanaf 40.323 euro. Voor dat bedrag krijg je 17-duimvelgen, een airco met twee zones en een heleboel rijhulpsystemen. De Premium wordt vervangen door de Aiways U5 PRIME en combineert 19-duimvelgen met een elektrische kofferklep, parkeersensoren vooraan en een automatische parkeerhulp. Nieuw op de optielijst: een zwart dak zorgt voor een tweekleurige koetswerkopsmuk.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!