De DS 9, een grote en comfortabele berline, wil Franse luxe uitspelen in de strijd tegen de Duitse referenties. Daartoe biedt DS zijn 9 voortaan aan in drie plug-inhybrideversies. Na de topversie E-Tense 360, die vierwielaandrijving en 360 pk biedt, en de tweewielaangedreven E-Tense 225 met 225 pk, komt de Franse constructeur nu met een 250 pk sterke variant met voorwielaandrijving: de DS 9 E-Tense 250.
>> Lees onze test van de DS 9 E-Tense 225
Grotere batterij
In vergelijking met de DS 9 E-Tense 360 schrapt de E-Tense 250 de elektrische motor op de achteras, die 113 pk ontwikkelt, en behoudt hij enkel die op de vooras, die nog steeds 110 pk produceert. In combinatie met dezelfde drukgevoede 1.6-benzineviercilinder met 200 pk biedt deze aandrijflijn een gecombineerd vermogen van 250 pk. De DS 9 E-Tense 250 is begrensd tot 135 km/u in volledig elektrische modus, maar kan nog steeds 240 km/u halen wanneer het volledige vermogen beschikbaar is (respectievelijk 140 en 250 km/u voor de E-Tense 360).
Bovenal onderscheidt de 250 zich met een batterij waarvan de capaciteit is verhoogd dankzij een hogere energiedichtheid. Het aantal cellen en de massa van het batterijpakket blijven gelijk. De capaciteit bedraagt 15,6 kWh in plaats van 11,9 kWh. Volgens DS zou de 9 E-Tense 250 dankzij deze upgrade 61 km kunnen afleggen op elektrische energie (gecombineerde WLTP-cyclus). Opladen van 0 tot 100 procent zou iets minder dan 2,5 uur duren dankzij de geïntegreerde 7,4 kW-lader.
Afwerking en prijs
De DS 9 E-Tense 250 wordt aangeboden in twee versies: Performance Line + en Rivoli +. De prijzen beginnen bij 55.990 euro voor de Performance Line +, die onder meer is voorzien van tweekleurige wielen van 19 duim en een bekleding in alcantara. De Rivoli + met zijn lederen interieur kost minstens 59.990 euro. Deze nieuwe variant is al te bestellen. In België blijven alleen de E-Tense 250 en E-Tense 360 in de catalogus.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!