Ford belooft tot 5% brandstofbesparing, tot zelfs 10% in de stad, voor de Fiesta en Fiesta Active met mild hybride technologie, die gebruik maakt van een 48 V-lithiumbatterij en een geïntegreerde starter-generator met een riem. Het geëlektrificeerde apparaat zit bij de 1.0 EcoBoost-benzinemotor van 125 pk en 155 pk. De mild hybride oplossing levert daarbij respectievelijk 24 Nm en 20 Nm aan extra koppel. Hij ondersteunt vooral de verbrandingsmotor bij het vertrekken en hernemen, terwijl hij ook zorgt voor een efficiënter start-stopsysteem. Zo kan de auto uitbollen met de motor uit vanaf 25 km/u. Ford kondigt een gemiddeld verbruik van 5 l/100 km aan volgens de WLTP (4 l/100 km in NEDC) voor beide Fiesta's MHEV. De CO2-emissies bedragen 112 g/km voor de variant met 125 pk en 114 g/km voor de 155 pk.
Andere nieuwigheden
Het gamma van de Fiesta wordt ook aangevuld met de komst van een adaptieve cruise control met Stop & Go-functie en een herkenning van de snelheidslimiet. Voor de geconnecteerden onder ons is er FordPass Connect, waarmee je onder meer de auto vanop afstand kan vergrendelen of ontgrendelen via de app FordPass. Die app kan ook het verkeer in realtime volgen voor je vertrek. Je smartphone kan ook gemakkelijk worden gedupliceerd in de auto dankzij het vernieuwde Sync3-infotainmentsysteem in de Fiesta. Tenslotte breiden de Fiesta en de Fiesta Active hun aanbod aan rijhulpmiddelen uit met onder meer een parkeerhulp en een waarschuwing voor naderend verkeer bij het achteruitrijden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!