Net zoals de Fiesta wordt de Focus nu beschikbaar als MHEV, ofwel mild hybride. De starter-generator op het 48 V-systeem van de auto werkt samen met de drukgevoede 1.0 EcoBoost. Ford biedt de oplossing aan in twee vermogensversies: 125 en 155 pk. De kleine elektrische boost geeft 24 Nm aan extra koppel bij het accelereren. Bovendien wordt het turbogat verkleind. Ford kondigt aan dat de Focus met deze milde hybridisatie een WLTP-verbruik voorlegt van 5,1 l/100 km, wat overeenkomt met 115 g/km CO2.
Digitalisering
De Focus heeft ook recht op enkele kleine updates aan boord. Zo beschikt de MHEV over een digitale tellerpartij van 12,3 duim. Dit scherm geeft ook informatie over de werking van de hybride module. Tenslotte krijgen de berline en de break een 4G-modem voor de geconnecteerde diensten, bijvoorbeeld voor de veiligheidssystemen. De auto kan de bestuurder waarschuwen voor potentieel gevaar dankzij realtime meldingsysteem voor de verkeersomstandigheden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!