Vanaf juni staat een herwerkte versie van de Mercedes E-Klasse (berline en break) bij de dealers. Die kan gebruik maken van de jongste technologische innovaties die voor de S-Klasse zijn ontwikkeld. Mercedes spreekt over een meer efficiënte afstelling voor zijn Distance Assist Distronic en Active Steering Assist. Die passen zich automatisch aan bij het naderen van bochten, rotondes en andere kruispunten zodat ze nog een stapje dichter bij autonoom rijden komen. De bedieningsknoppen voor beide systemen worden voortaan bovendien geïntegreerd in het stuurwiel zodat ze zich intuïtiever laten bedienen. Ook het infotainmentsysteem wordt aangepakt bij deze make-over en krijgt bijvoorbeeld standaard een Dual-Mode. Dat betekent dat je binnenkomende oproepen van twee verschillende telefoons tegelijk kan beantwoorden. Dat lijkt ons eerder verwarrend in de praktijk. Ook het motorenpalet wordt gemoderniseerd. Zo komt er een AMG E53 4Matic+ met een mild hybride zescilinder van 435 pk, die de uitgaande E43 4Matic vervangt. Een andere opmerkelijke evolutie: het vermogen van de zescilinderdiesel van de E400d stijgt tot 340 pk. De rest van het aanbod bestaat uit de viercilinderdiesels E200d (150 pk), E220d (194 pk) en E300d (245 pk).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!