Suzuki vernieuwt de S-Cross naar het voorbeeld van de technisch sowieso nauw verwante Vitara. Dat wil vooral zeggen dat het gamma een hybride motorisatie verwelkomt. Opgepast: we hebben het over een zelfopladende hybride, dus niet over de mildhybride Boosterjet-krachtbron op 48V die reeds beschikbaar was op de Suzuki S-Cross.
LEES OOK Test Suzuki Vitara Strong Hybrid
Wel over de Strong Hybrid die we intussen kennen uit de Suzuki Vitara. Het gaat om een 102 pk en 138 Nm sterke 1,5 liter-benzinemotor die wat ruggesteun krijgt van een 33 pk en 56 Nm krachtige elektromotor, goed voor een systeemvermogen van 115 pk en een maximumkoppel van 138 Nm. Schakelen doet de Suzuki S-Cross Strong Hybrid via een gerobotiseerde zesbak, net zoals bij de Vitara hou je de keuze tussen voor- en vierwielaandrijving.
Opgepast: de hybride aandrijflijn van de Suzuki S-Cross is niet verwant met die van Toyota, ondanks de nauwe samenwerking tussen de Japanse constructeurs. Denk aan de Swace en de Across.
Facelift
De komst van de hybride versie maakt deel uit van een vernieuwingsoperatie die zowel het koetswerk als het interieur van de Suzuki S-Cross opfrist. En dat resulteert onder meer in een hertekende voorzijde die je herkent aan het zwarte grille en de extra ledlichten. Ook achteraan vind je nieuwe achterlichtblokken, die wat groter werden in een poging de SUV wat breder te doen ogen. Terwijl de beschermranden rond de wielkasten een nieuw ontwerp krijgen.
LEES OOK Officieel: Suzuki S-Cross Facelift (2022)
Binnenin de vernieuwde Suzuki S-Cross bemerk je een vernieuwd dashboard met zwevend aanraakscherm en opgewaardeerde interface. De Japanners hebben ook de uitrusting uitgebreid, vooral op het gebied van comfort en veiligheid. Denk aan systemen zoals een adaptieve cruisecontrole of verkeersbordherkenning.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!