Slechte punten voor Nissan: bij crashtesten van GlobalNCAP - een onafhankelijke organisatie die ijvert voor veiliger auto's in groeilanden - heeft de kleine Datsun Go een rampzalig resultaat neergezet: bij een frontale crashtest met 64 km/h 'scoorde' de lowcostberline geen enkele ster voor de bescherming van volwassen inzittenden, en slechts twee voor die van inzittende kinderen. Nu is een score van nul sterren niet zo uitzonderlijk voor dit segment in India, maar meestal kan dat eenvoudig worden opgelost door airbags te monteren - die zijn in India nog altijd niet ingeburgerd. In het geval van de Go is de structuur van de auto echter zo slap dat airbags volkomen nutteloos zijn, aldus GlobalNCAP. Max Mosley heeft daarom aan Carlos Ghosn, de CEO van Nissan, gevraagd om de Datsun Go van de Indische markt terug te trekken.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!