Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Veiligheid / Crashtestpoppen op leeftijd of met obesitas

Geschreven door Olivier Duquesne op 30-10-2014

De poppen die worden gebruikt bij botsproeven bestaan in alle maten. Maar er is pas nu aan gedacht om ze te maken met de bouw van een vijftigplusser of van iemand met gewichtsproblemen.

De crashtestpoppen hebben al een hele evolutie doorgemaakt sinds ze in de jaren '50 voor het eerst werden gebruikt. Tegenwoordig zijn het echte technologische toppertjes en kunnen ze de reacties van het menselijk lichaam perfect nabootsen, inwendige letsels inbegrepen. Vandaag werken de ingenieurs doorgaans met een standaardman van 1,75 meter en 77 kilo of 1,88 meter en 100 kilo. De standaard vrouwenpop is 1,52 meter groot en weegt 50 kilo, kinderpoppen zijn er in de leeftijden 10 jaar, 6 jaar en 3 jaar (21 tot 15 kilo).

Een fabrikant van dit soort poppen, Humanetics, wil het gamma nu uitbreiden. Vanuit de vaststelling dat “obese personen een 78 procent hoger risico lopen om aan het stuur te overlijden” hebben ze een dummy ontwikkeld van 123 kilo. En in 2015 gaat het bedrijf een 'ouder' gamma ontwerpen als gevolg van het 20 procent hogere aantal zwaargewonden onder 50-plussers, een percentage dat zelfs toeneemt tot 40 procent boven de 80 jaar.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten