Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Veiligheid / Lockdown november - Verkoop en aftersales

Geschreven door Frédéric Kevers op 02-11-2020

Om beter te kunnen begrijpen wat er verandert in de context van het kopen van een auto, moto of fiets en de aftersales, hebben we Traxio gecontacteerd dat de belangrijkste punten heeft uitgelegd.

Showrooms gesloten

Verkopen binnen een afgesloten ruimte is verboden. Dat betekent dat een consument die een auto, een moto of een fiets wil kopen, niet meer naar een dealer kan en in de showroom kan stappen om zijn voertuig te kopen. Filip Rylant, woordvoerder van Traxio: "De verkoop van auto's, moto's en fietsen blijft mogelijk, maar enkel vanop afstand via de telefoon of via het internet. In deze context kunnen transacties perfect kunnen uitgevoerd. De levering moet noodzakelijkerwijs buiten worden uitgevoerd. Of het nu op de parking van de concessie is, op een 'neutrale' plaats of via thuislevering."

Hetzelfde geldt voor lopende transacties. Als je een auto hebt gekocht en hem nog moet ontvangen, zal de levering dus niet meer binnen bij de dealer gebeuren, maar volgens de voorwaarden die hierboven worden uitgelegd. Ook in de werkplaats van een dealer mag het niet.

Dienst na verkoop gegarandeerd

Natuurlijk wordt de dienst na verkoop nog steeds verzekerd. Of het nu gaat om bestellingen van slijtageonderdelen, accessoires of voertuigonderhoud. Dit geldt ook voor reparaties of het wisselen van banden in dit herfstseizoen. Er zijn twee voorwaarden om rekening mee te houden: een afspraak is verplicht en je moet buiten de werkplaats wachten tijdens de interventie, of het nu om een officiële concessie gaat of een onafhankelijk verkoop- en servicepunt (Auto5, Midas, onafhankelijke garagist, etc.). Het is dus slim om vervoer te regelen terug naar huis of het werk tijdens de interventie, om achteraf je wagen op te halen als de herstelling of het onderhoud is uitgevoerd.

Depannage

Wat betreft de pechverhelpingsdiensten, blijven ze natuurlijk volledig actief en beschikbaar. Of het nu om Touring, VAB of een andere organisatie gaat die depannage of bijstand verleent, kunnen ze hun beroep blijven uitoefenen zonder andere beperkingen dan die van voordien: mondmaskerplicht, interventie buiten, fysieke afstand en een voorkeur voor elektronische betalingen.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten