Over-the-air updates en geconnecteerde diensten maken van de bescherming van klantengegevens nu al een belangrijk aandachtspunt. Fabrikanten zullen er een imago van kwaliteit en betrouwbaarheid mee moeten opbouwen. Porsche begrijpt dit en implementeert daarom een aanpak die verder reikt dan de wettelijke vereisten. Gegevensbescherming wordt een strategische prioriteit voor de sportwagenconstructeur.
"In de toekomst moet het vertrouwen in het merk niet alleen worden gekenmerkt door de kwaliteit van producten en diensten, maar ook door het positieve gevoel van klanten dat ze hun eigen gegevens stevig in handen hebben", aldus Christian Völkel Chief Privacy Officer & Director Group Privacy bij Porsche AG.
>> Lees ook – Porsche werkt aan nieuwe super-SUV boven de Cayenne
Vier pijlers
Verder omschrijft Völkel Porsche als "een uitdrukking van vrijheid, het merk voor hen die hun dromen volgen". Hij vindt dan ook dat deze vrijheid tot uiting moet komen in de digitale diensten en producten die de fabrikant aanbiedt.
De strategie van Porsche is gebaseerd op vier pijlers:
- de kernfuncties van haar bedrijfsstrategie voor 2030;
- haar bedrijfswaarden;
- de OESO-richtlijnen inzake eerlijke informatie en de traditionele privacydoelstellingen;
- Porsches eigen privacy.
Om dit te bereiken zal Porsche de gebruikersinterface van zijn voertuigen verbeteren met het oog op de privacy. De fabrikant zal ook een beroep doen op een lokaal opslagsysteem als aanvulling op zijn centrale servers om zijn klanten een meer geavanceerde controle te bieden over de verzamelde gegevens over bijvoorbeeld verkeer, veiligheid of rondetijden tijdens circuitdagen.
Voor de fabrikant is een schaalbare en doeltreffende bescherming van de persoonlijke levenssfeer een essentieel bedrijfsmiddel dat in de nabije toekomst steeds meer aan belang zal winnen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!