Her en der in de Heizelpaleizen stoot u als salonbezoeker op vreemde constructies met kubussen van 1 kubieke meter op paletten. De inhoud van deze blokken komt overeen met het gemiddelde volume aan goederen dat een Belgisch gezin wekelijks naar huis transporteert of thuis laat afleveren. Het mag duidelijk zijn niet het minst voor de politieke wereld dat individueel of collectief goederentransport in belangrijke mate deel uitmaakt van onze westerse levensstijl. De Belgische automobielfederatie Febiac, die het autosalon organiseert, maakt van de gelegenheid gebruik om deze thematiek te koppelen aan de editie 2009, die - zoals steeds in oneven jaren - vooral gericht is op bedrijfsvoertuigen (naast vrijetijdsvoertuigen en motoren). Een belangrijke vaststelling van Febiac in verband met de rol van België als transportdraaischijf van Europa is dat 60 procent van alle Europese consumenten wonen in een straal van 600 kilometer rond ons land.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!