De eerste aflevering van de nieuwe show van het voormalige Top Gear-drietal was buitengewoon succesvol te noemen en ging ook niet op sociale netwerken onopgemerkt voorbij. Jeremy Clarkson, James May en Richard Hammond zijn erin geslaagd "verschillende miljoenen" kijkers naar het platform van de betaalzender Amazon Prime te lokken. Terwijl The Grand Tour officieel slechts in vijf landen (Duitsland, Japan, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten) beschikbaar is. De show zal pas in december opengesteld worden voor zo'n 200 landen. Voor Amazon Prime is het in ieder geval een recordkijkcijfer, de autoshow is zelfs populairder dan de reeks 'The Man in the High Castle'. En dat alles zonder de piraatfilmpjes op YouTube en andere diensten mee te tellen.
Commentaren
In het kader van de uitzending van 18 november hebben tal van posts en commentaren op sociale netwerken bevestigd dat het werk van de 'Heilige Drievuldigheid' sterk in de smaak valt. De aflevering heeft een score van 4,9/5 gehaald op het Amazon-platform met meer dan 15.000 stemmen. De gespecialiseerde website IMDB doet de oefening over met een score van 9,6/10 en zo'n 11.000 stemmen en commentaren van het type "The best motoring show ever". En de activiteit op Twitter kende ongekende hoogtes tijdens de eerste uren van de uitzending van The Grand Tour. We kijken al uit naar de komende 12 weken.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!